برندسازی و برندینگ از نظر لغوی به ظاهر شبیه به هم هستند و یک معنا را در ذهن تداعی کنند. اما از نظر اجرایی و علمی با هم متفاوت هستند. برند سازی با تمرکز روی ایجاد و افزایش سطح آگاهی از برند انجام می‌گیرد و با برنامه‌های تبلیغاتی و ترویجی به مرور انجام می‌گیرد. اما برندینگ مجموعه عملیات ساخت برند است و مجموعه فعالیت‌هایی را شامل می‌شود که باعث ایجاد حس آشنایی و ماندگاری در ذهن مخاطب می‌شود. در حقیقت برندینگ را می توان تولد یک برند تجاری شناخت و برندسازی را پروسه رشد و پرورش آن دانست.

– تمایز (Differentiation) : یک برند موفق باید به وسیله برتری هایی با رقبا، خود را به درستی در جلوی چشمان و ذهن مشتری به ارایه در آورد. امروزه با توجه به نوع محصولات متنوع در تهیه محصول و رقابتی بودن بازار، یک نام تجاری باید بتواند یا با تمرکز بر برتری رقابتی اش از رقبا سبقت بگیرد و یا قیمت ارایه شده محصولات و یا خدمات برند را رقابتی تر از دیگر رقبا نظر نماید تا بتواند انتخاب اول مشتری باشد. بنابراین در مدیریت برند و تمام فعالیت ها مربوط به آن، مزیت رقابتی برندتان را مد نظر قرار می گیرد.

وب‌سایت هر شرکت یکی از اصلی‌ترین عناصر هویت برند آن شرکت است؛ مخصوصاً برای کسب‌وکارهایی که خدمات و محصولات خود را از طریق اینترنت عرضه می‌کنند.
اغلب مشتریان بالقوه پیش از آنکه در مورداستفاده از محصولات و خدمات شما تصمیم بگیرند، ابتدا به سراغ وب‌سایتتان می‌روند و آن را برانداز می‌کنند؛ بنابراین، وب‌سایت شما باید بی‌نقص باشد و تمامی اطلاعات لازم درباره شرکت، محصولات و خدمات و ارزش‌های آن را در اختیار کاربر بگذارد.
تمامی عناصر و بخش‌های وب‌سایت باید هماهنگ باشند و جزئی از یک کل واحد به نظر برسند. هر تصویری که در وب‌سایت خود قرار می‌دهید حاکی از هویت برند شماست و می‌تواند عامل مؤثری در شکل گرفتن برداشت اولیه مثبت یا منفی مشتری باشد. ضمناً قرار دادن تصاویر کارکنان شرکت نیز ایده خوبی است که می‌تواند باعث تقویت حس اعتماد مشتری به برند شود.
طبیعتاً وب‌سایت نمی‌تواند فقط حاوی عکس باشد و به محتوای منحصر به فرد، متناسب و جذاب نیز نیاز دارد. محتوای متنی وب‌سایت باید خوش نگاشت بوده و ویراستاری شده باشد؛ علایق مخاطب هدف را مد نظر قرار دهد و از لحن مناسبی استفاده کند تا کاربر احساس کند که با یک برند معتبر و قابل اعتماد سروکار دارد.

همانطور که گفته شد، نام تجاری یک فرآیند تکراری است و نیاز به ارتباط با قلب مشتریان و کسب و کار شما دارد. به دلایل مختلفی مهم است – و ما در زیر به آنها خواهیم پرداخت.

نام تجاری شما بدون شک یکی از مهم ترین دارایی های سازمان شما است. این به سازمان شما هویت می بخشد، کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند، مصرف کنندگان را تشویق می کند از شما خرید کنند، از بازاریابی و تبلیغات شما حمایت می کند و باعث افتخار کارمندان شما می شود.

نام تجاری می تواند عامل تعیین کننده برای مصرف کنندگان در هنگام تصمیم گیری برای خرید باشد. در واقع، یک مطالعه نشان داد که کاربرانی که احساس می‌کنند با یک برند ارتباط برقرار می‌کنند، دو برابر بیشتر از افرادی که این ارتباط را ندارند، پول خرج می‌کنند.

برندسازی به کسب و کار شما هویتی فراتر از محصول یا خدماتش می دهد. به مصرف کنندگان چیزی برای ارتباط و ارتباط با آنها می دهد.

برندسازی کسب و کار شما را به یاد ماندنی می کند. این چهره شرکت شما است و به مصرف کنندگان کمک می کند تا کسب و کار شما را در هر رسانه تشخیص دهند (که بعداً در مورد آن صحبت خواهم کرد).

برندسازی از تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما پشتیبانی می‌کند. این به تبلیغ شما کمک می کند تا آن ضربه اضافی را با تشخیص و تأثیر بیشتر انجام دهد.

برندسازی باعث غرور کارمندان شما می شود. وقتی شرکت خود را برند می کنید، نه تنها هویت کسب و کار خود را می دهید، بلکه یک محل کار معتبر و بسیار مورد توجه ایجاد می کنید. برندسازی قوی کارکنان قوی را به همراه می آورد.

 

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *