طراحی گرافیک تبلیغاتی و بازاریابی
اغلب افراد طراحی گرافیکی را در حوزه طراحی برای بازاریابی و تبلیغات مجسم میکنند. شرکتها برای دستیابی به مخاطبان هدف به فعالیتهای بازاریابی موفق نیاز دارند. فعالیتهای بازیابی فوق العاده مبتنی بر خواستهها، نیازها، آگاهی و رضایت مشتریان از خدمات، محصولات و برند است. از آنجا که محتوای بصری همواره جذاب است؛ پس طراحی گرافیک، امکان تبلیغ کارآمدتر کسب و کار را فراهم میکند.
طراحان بازاریابی با مالکان، مدیران و متخصصان بازاریابی شرکت در جهت سرمایه گذاری روی راهبردهای بازاریابی همکاری دارند. آنها به تنهایی یا به عنوان بخشی از تیم خلاق به فعالیت میپردازند. برخی از طراحان در رسانه خاصی مثل مجلات تبلیغاتی و حوزه ماشین آلات صنعتی یا مجموعه گسترده تری از پروژهها را در صنعت چاپ، دیجیتال و غیره انجام میدهند. این نوع طراحی بیشتر محتوای دیجیتالی بازاریابی و تبلیغات را در بر میگیرد.